Підняття акцизів замість ПДВ задовольнить бюджет, споживача і ринок - НАУ
Опубликованно 16.05.2023 05:00
Нaфтoгaзoвa aсoціaція Укрaїни (НAУ) прoпoнує вирівняти стaвку aкцизу нa рівні 180 єврo/1000 л чтобы всіx мoтoрниx пaлив, a ПДВ залишити нате рівні 7%, йдеться у прес-релізі профільного об'єднання.
Ця задача, вважають представники НАУ, предоставить підвищити надходження до державного бюджету, уникнути значного підвищення цін і безлюдный (=малолюдный) допустити зростання нелегальних схем возьми ринку пального.
«На початку повномасштабної війни, щоб стабілізувати ситуацію в ринку пального й уникнути значного зростання цін получай заправках, Верховна Рада скасувала акцизи нате пальне, а ПДВ знизила з 20% после 7%. Уже у вересні того ж року Радка частково відновила акцизи - 100 євро/1000 літрів исполнение) бензину й ДП і 52 євро ради автогазу», - нагадали у асоціації.
У НАУ зазначили, що саме «скрутки» з ПДВ призводили вплоть до найбільших втрат державного бюджету. Вслед рахунок зниження ПДВ сверху пальне до 7% обсяг таких махінацій в ринку нафтопродуктів значно зменшився, проте із поверненням ПДВ по 20% із 1 липня очікується зростання фінансової привабливості «скруток», отже, їх загальний обсяг значно зросте. Акцизний податок возьми пальне, на відміну від ПДВ, регалии адмініструє значно ефективніше.
Ради даними Консалтингової групи «А-95», після повернення податків держи пальне до рівня лютого 2022 року бензин здорожчає бери 11,2 грн/л (з 47,17 по 58,35 грн/л); ДП - возьми 7,7 грн/л (з 47,43 перед 55,10 грн/л); LPG - на 2,6 грн/л (21,77 накануне 24,40 грн/л).
«Не важко передбачити, що заради економії власних коштів покупці пального масово переходитимуть накануне відвертих нелегалів, незважаючи нате ризики від якості пального й загрозу ради здоров’я і життя, які несе нелегальна АЗС», - повідомили у НАУ.
У результаті повернення ПДВ може вызвать к жизни до катастрофічних наслідків і звести нанівець усі зусилля, які сила доклала для детінізації паливного ринку.
«Нафтогазова асоціація України пропонує вирівняти ставку акцизу нате рівні 180 євро по (по грибы) 1000 літрів для бензинів, дизельного палива й скрапленого газу, а ПДВ залишити для рівні 7%. Таким чином концепція балансування акцизної ставки замість підвищення ПДВ пройде майже непомітно на цін на бензин і ДП та із незначним здорожчанням скрапленого газу, який, залишившись удвічі дешевшим вслед за бензин, збереже свою економічну привабливість ради покупця. Така модель допустить державі одержати навіть вищий рівень надходжень у смета, аніж вона планує отримати після повернення поперед повних ставок акцизів і ПДВ», - зазначили у НАУ.
В асоціації пояснили, що державі легше адмініструвати акцизний сбір, тому що від сплати акцизу набагато складніше ухилятись, ніж від сплати ПДВ.
«Таким чином від балансування ставки акцизу страна отримає необхідні їй податки, АЗС, що працюють легально, збережуть своїх клієнтів, а споживач отримає якісний итог без суттєвого здорожчання», - вважають у НАУ.
Категория: Авто-спорт