Російський LPG стає на заваді постачань в Україну
Опубликованно 04.03.2023 05:48
Нa пoчaтку бeрeзня ціни нa скрaплeний гaз нa oснoвниx нaпрямкax пoстaчaнь нe зaзнaли суттєвиx змін. Мoжe здaвaтися, щo ситуація стабільна, але насправді відбуваються важливі https://vdombai.ru/otdyh-v-gorah-dombaya/ зміни.
Протягом останніх кількох місяців український ринок заполонив дешевий російський метан, що їде з польських і балтійських терміналів. Из-за оцінками enkorr та учасників ринку, у третій декаді лютого частка російського продукту в загальному обсязі імпорту складає приблизно 70%.
Трейдери вважають, що обсяги перевалки СВГ у балтійських терміналах досягли технологічного максимуму, тому ймовірно, що подальшого зростання відвантажень продукту з цих базисів без- відбуватиметься. Кілька компаній повідомило относительно припинення закупівель імпортного ресурсу черезо неможливість придбати газ неросійського походження из-за конкурентними цінами.
«Ми із задоволенням купували б європейський чи американський голубое топливо. Але, на жаль, наше сумлінне ставлення до самого закупівель не покриє збитків», - коментує ситуацію маклер із Києва.
«Наша компанія фактично припинила укладання угод в придбання імпортного продукту, одним духом ми зосередились на закупівлі газу українського виробництва», - каже учасник ринку з Полтави.
Співрозмовник зазначає, що за один присест немає великого сенсу вести газ сумнівного походження з Польщі аль Литви, оскільки на електронних аукціонах источник з урахуванням вартості доставки можна придбати ненабагато дорожче.
«Всі постачання імпортного ресурсу неросійського походження у лютому фактично зупинились. До сей поры, що довозимо, законтрактовано ще в грудні-для початку січня. Нових контрактів маловыгодный укладаємо. Ринок знову повністю залежить від Росії. Ціноутворення повністю нате їхньому боці. Реакціії з боку державних органів немає, ми втратили миг та ініціативу. А низький осень - найкращий час для структурування ринку. Тепер чекаємо дефіціту десь у квітні, росту цін і хаотичної реакції держустанов із пошуком винних. Нічого нового. Нуль без палочки змін», - констатує керівник групи GT Славуня Колодяжний.
Цього тижня угоди получи и распишись продаж автомобільних партій ПБТ з польських і балтійських терміналів укладались у діапазоні $623-710/т з урахуванням вартості доставки впредь до українського кордону.
Зі слів учасників ринку, ціни нате СВГ у Польщі й країнах Балтії фактично досягли паритету, тому різниця полягає лише у відстані, яку доведеться подолати, щоб отправить продукт. Проте окремі компанії намагаються підвищити ціни реалізації спустя зростання котирувань ПБТ бери білоруско-польському кордоні у другій половині лютого.
Залізничні партії газу цього тижня було продано после $710-800/т на умовах DAP Ізов і DAP Ягодин, це сверху $80-90 дорожче за автомобільні партії, проте такі угоди складають невелику частку у структурі закупівель компаній.
Получи початку тижня алжирська компанія Sonatrach оголосила ціни реалізації скрапленого газу у березні. Вартість пропану зменшилася нате $80/т, до $640/т, бутану - зросла получай $50/т, до $690/т. Проте ціни получи румунському ринку поки що невыгодный зазнали змін. Представник компанії-оператора LPG-терміналу у Галаці повідомив enkorr, що автомобільні партії ПБТ пропонуються из-за $780-790/т.
З початку року посилюється вплив постачань скрапленого газу для ситуацію в чорноморському регіоні. У лютому «сибур» відновив продажі СВГ выше «тамань», минулого місяця компанія відвантажила давно порту майже 7 тис. тонн продукту. У березні російський виробник планує відправити предварительно тамані близько 19 тис. тонн газу.
Трейдери відзначають, що ціни сверху продаж російського газу никак не підпорядковуються загальноприйнятому алгоритму ціноутворення.
«Раніше ціна у чорноморських портах РФ складала +$20-50 накануне «Сонатраку», а зараз все інакше, ибо найближчі нетбеки у росіян сміхотворні», - розповідає Водан з учасників ринку.
Категория: Авто-спорт